Welkom op onze reisblog! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Annet en Anne - WaarBenJij.nu Welkom op onze reisblog! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Annet en Anne - WaarBenJij.nu

Welkom op onze reisblog!

Door: Anne en Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet en Anne

28 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Welkom op onze reisblog!

Wij gaan deze website gebruiken om je op de hoogte te houden van onze ervaringen in Suriname. Wij, Anne & Annet , hopen op 5 februari a.s. voor ruim drie maanden naar Suriname te vertrekken. Ruim 3 maanden zullen we bezig zijn met ons afstudeerproject. Wij gaan afstuderen bij de stichting Zoutkorrel in Paramaribo in Suriname. (http://www.zoutkorrel.net/)

Deze stichting wil kinderen en jongeren bereiken door met het evangelie van Jezus Christus impact op hun levens te krijgen. Verder wil de stichting kinderen helpen op weg naar herstel, daar waar ze beschadigd zijn. Dit wordt onder andere gedaan door middel van pastoraat, weerbaarheidstraining, club en activiteiten in kindertehuizen.

Door middel van deze activiteiten bereiken ze niet alleen de kinderen en jongeren, maar ook hun ouders en/ of opvoeders. Stichting Zoutkorrel heeft daarom ook activiteiten en trainingen opgericht die specifiek gericht zijn op ouders of opvoeders. Zo organiseren zij regelmatig trainingen en voorlichtingsmomenten waarbij ze informatie verstrekken aan ouders en opvoeders over bijvoorbeeld: Gods basis voor opvoeden, onvoorwaardelijk liefhebben, communiceren, disciplineren, straffen en belonen.

Het doel van het onderzoek is om Stichting Zoutkorrel meer zicht te laten krijgen op opvoedingsvragen/ problemen die heersen bij ouders, zodat er beter aangesloten kan worden bij bijvoorbeeld trainingen. Uiteindelijk is de wens van de stichting dat we een boekje maken ter ondersteuning voor de trainingen en/ of ouders.

Wij kijken er beiden erg naar uit om naar Suriname te gaan. Niet alleen omdat het in Nederland steeds kouder wordt, maar ook doordat we zin hebben om het onderzoek te doen. We zijn erg benieuwd naar de mensen die wij gaan ontmoeten, het werk van de stichting, het verloop van ons onderzoek en natuurlijk de zon, de natuur en alle ervaringen die wij mee mogen maken. Nu nog een week wachten, voorbereiden, de laatste spulletjes pakken, een gesprek voeren met onze afstudeerbegeleider, afscheid nemen en wachten op Anne. Anne is momenteel heerlijk aan het genieten van de sneeuw en wintersport met haar vrienden. Zij komt na alle waarschijnlijkheid zaterdag weer terug! Al met al allemaal leuke dingen!

Woensdag 5 februari om 10.20 uur zullen we dan eindelijk vertrekken van Schiphol. We vliegen met een rechtstreekse vlucht en hopen dan ook om 15.50 in Suriname te landen. Een vlucht van zo'n 9,5 uur. In Paramaribo worden we opgehaald en netjes afgezet bij ons appartement. (tijdsverschil van 4 a 5 uur)

Lijkt het je nu leuk om op de hoogte te blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor onze mailingslijst! Daarnaast kan je ons natuurlijk altijd emailen, bellen(skype) of op een andere manier bereiken!:) Geniet van jullie tijd in Nederland en we zullen begin mei proberen het mooie zonnige weer mee te nemen!;)

Groetjes,

Anne & Annet

• 28 Januari 2014 - 12:08

Tineke:

Maak er wat moois van meiden! Dat jullie onderzoek mag slagen, een ervaring om nog lang van na te genieten, loop God niet voor de voeten en Geniet!

• 28 Januari 2014 - 13:45

Lisa:

Leukleukk!!!:)) Nog maar een weeekjee!! Ik ga julliee volgenn!:)

• 28 Januari 2014 - 16:32

Corrie Van Amerongen:

Hey Annet onwijs gaaf dat je gaat. Het is een bijzonder land en .....heerlijk warm ;-) Ik hoop dat jullie een hele goede tijd hebben. bless en shalom.

• 28 Januari 2014 - 17:43

Jan En Corrie Van Der Kruk:

Hoi Annet. Het komt steeds dichterbij. Alle paperassen in orde inmiddels ;-)
    We wensen jullie een goede tijd toe in Suriname.

• 02 Februari 2014 - 00:47

Fenny:

wens jullie een hele mooie reis en een geslaagde stage.
    ik lees graag mee!!

• 03 Februari 2014 - 09:15

Henny Klerks:

Hoi meiden,

Nou, heel veel pezier, goede reis en ik ga jullie volgen.

gr Henny.