Alweer de derde week - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Annet en Anne - WaarBenJij.nu Alweer de derde week - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Annet en Anne - WaarBenJij.nu

Alweer de derde week

Blijf op de hoogte en volg Annet en Anne

21 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Hallo lieve mensen,

We gaan alweer de derde week in! De tijd vliegt voorbij. We zijn al 1 keer de jungle in geweest. Samen met Marlie en Christine die bij dezelfde stichting werken, hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Santigron gereden. Dit is een marrondorp waar mensen nog heel primitief leven. Er is veel bijgeloof en rituelen die wij in geschiedenisboeken hebben gelezen. Maar het bestaat blijkbaar dus nog.
Naast de jungle hebben we ook een zaterdag het strand opgezocht. Met een hele groep bakra's zijn we naar White Beach gegaan. Het beloofde echt mooi weer te worden, maar helaas hebben we heel de middag in ons hutje gezeten omdat de regen de lucht uitstortte. Het mocht de pret gelukkig niet drukken, want Annet had een kaartspel mee!

De eerste week hebben we dus volop genoten van het ontdekken en verkennen van Paramaribo. De muggen hier hebben ons ook al goed verkend. Na de eerste nacht hadden we er een stuk of twintig op onze benen. We dachten dat dit onwijs veel was. Maar het tegendeel bewijst, op de linkerbeen van Anne zaten er die dag erna absoluut meer dan vijftig.
Gelukkig neemt het al iets af en worden we wat minder gestoken.
Ook hebben we veel last van mieren. Alles moeten we in de koelkast doen. Ze komen overal op af. Zelfs onze mascara ligt in de koelkast! Naast het ongedierte bevalt het huisje heel goed. We hebben ruimte zat en de hangmat in de tuin is al veel gebruikt!

Ons onderzoek loopt ook sneller dan verwacht. Tien interviews staan gepland waarvan we de helft al hebben uitgewerkt. Van het uittypen, schrappen en labelen worden we af en toe kneiter gek, maar gelukkig is daar altijd weer de zon die onze beloning is:)

We zijn er ook achter gekomen dat salsadansen toch wel moeilijker is dan verwacht. Donderdagavond waren we in Havana, maar wat stonden we te klunsen. We gaan dan ook heel binnekort op salsales.
Naast de salsa hebben we ook een sportschool gevonden. Dagen daarna hadden we nog last van ons buikspieren! Het mag de pret niet drukken, want we komen hierdoor vast afgetraind weer in Nederland:)

Vanavond zijn we uitgenodigd voor een jeugdavond in de kerk. Samen met ons lieve gastgezin en een groep Nederlanders gaan we een leuke avond tegemoet.
Morgen organiseert de stichting een Special Day. In een kindertehuis gaan we heel de dag activiteiten en spelletjes doen met de kinderen.
Het lijkt ons een hele ervaring. We zijn heel benieuwd hoe het in zo'n kindertehuis er aan toe gaat.

Nou dat was het wel in grote lijnen.
Wij genieten vandaag nog lekker even van de zon en gaan genieten van ons weekend!

Liefs!

• 21 Februari 2014 - 19:55

Laura :

Klinkt gaaf meiden! Fijn dat het al zo op schiet met jullie onderzoek.
    Ga zo door! En vooral lekker genieten.

• 21 Februari 2014 - 21:26

Wilmy:

Beste meiden,
    wat ben ik jaloers op jullie!!
    Lekker in de zon, terwijl wij vanmorgen in de regen liepen......
    Geniet er maar lekker van!

• 21 Februari 2014 - 23:09

Anita:

Hey anne,
    Leuk jo. Ik zie het helemaal voor me!! Geniet ervan.
    Liefs anita

• 23 Februari 2014 - 22:27

Gerda Van Dick:

hoi dames, veel werkplezier en ontspanning toegewenst in Suriname. de eerste verslagen beloven veel goeds. En dat ongedierte moet je maar wegdenken !!!!! De zon maakt veel goed !!
    we blijven jullie volgen, have fun !!!! groetjes uit ijsselmuiden

• 24 Februari 2014 - 04:00

Lisanne:

Aaaah die mieren. Daar hadden wij toen ook zo'n verschrikkelijke last van. Klinkt allemaal heerlijk. Enjoy!

• 24 Februari 2014 - 17:19

Oom Henk En Tante Gerda:

Hallo Annet,

betje late reactie van onze kant,maar wist niet meer hoe in te loggen hoe jullie namen waren,maar zaterdagavond maar weer eens gevraagd aan jouw moeder[we waren daar voor je vader zijn verjaardag]DUS NU WEL GELUKT HAHA. het bevalt prima zo te lezen uit jullie verslagen,leuk hoor,heb je mijn nichtje al ontmoet,zij zit ook ergens in Paramaribo in een huis met 5 pers.ze heet Willeke Odink,wie weet ontmoeten jullie elkaar nog via kerk oid. Nou meiden tot mails en goed oppassen he,maar dat komt wel goed met die buurman zo te horen.liefs van ons.